NO TE CRUCES DE BRAZOS, HAZ TU DENUNCIA !!

SI QUIERES HACER UNA DENUNCIA CONTACTA POR MAIL A: SALVEMANDRATXPLATAFORMA@GMAIL.COM

ENVIANOS EL MATERIAL QUE TENGAS Y LO PUBLICAREMOS.


sábado, 7 de julio de 2012

Un centenar de vecinos se moviliza contra el futuro polígono industrial


Discuten la idoneidad de la ubicación en Son Podé y dicen que alegarán contra las normas subsidiarias

Casi un centenar de vecinos protestó anteanoche contra el futuro emplazamiento del polígono industrial de Andratx que el equipo de gobierno del PP y CxI tiene proyectado sobre los terrenos de Son Podé.

La concentración sirvió como un primer contacto entre los vecinos contrarios a la ubicación y aglutinó mayoritariamente a los afectados directamente por el futuro proyecto, que viven principalmente en el mismo barrio de Son Podé o en las calles de sa Teulera, de Galicia o del Metge Gastar Pujol. Junto a ellos estuvieron los portavoces de la oposición municipal: Joan Manera (PSM-Entesa) y Xisco Femenías (PSOE).Una portavoz de los vecinos indicó que en ningún caso están en contra de un futuro polígono industrial en el municipio y añadió que mostrarán "toda la oposición posible a que clasifiquen como industrial el suelo de Son Podé".Otro vecino jubilado indicó que a él solo le queda "un pequeño huerto" que le sirve para "pasar el día sembrando cuatro cosas". "No me gustaría que construyeran naves industriales sobre mi tierra por una indemnización que nunca podrá pagar el daño sentimental", dijo.



Durante la concentración, iniciaron una recogida de firmas para mostrar al Ayuntamiento de Andratx su negativa al futuro proyecto del polígono industrial en Son Podé, lugar que según los vecinos es "el centro de la vila". Además, también anunciaron que presentarán alegaciones a las nuevas normas subsidiarias.El portavoz de la coalición del PSM, Joan Manera, reconoció que el sitio elegido cumple toda la legalidad y normativa vigente pero, a su juicio, "también hay una serie de inconvenientes que podrían perjudicar directamente la calidad de vida de los vecinos". "Afecta directamente a muchas fincas privadas, está próximo a muchos vecinos y solo quedaría una entrada y salida que limitaría el crecimiento del pueblo", agregó.

El líder del PSOE, Xisco Femenías, indicó que su grupo ya criticó la zona elegida para levantar el futuro polígono por la proximidad de un colegio público y que, además, coincidiendo con Manera, puede limitar el crecimiento de la vila. Femenías denunció que ha sido "una decisión unilateral del gobierno sin consultar con los vecinos ni la oposición".Por su parte, el máximo responsable del departamento de Urbanismo de Andratx, Pep Toni Olivares (PP) indicó en el consistorio solo se han registrado tres alegaciones contra el futuro proyecto en Son Podé. Añadió que el municipio "no dispone de mucho más terreno para reclasificarlo como suelo industrial y poder construir el reivindicado y necesario polígono industrial". "Aun así estamos dispuestos a explicar todos los puntos necesarios ante la polémica surgida", aseveró.

Durante la concentración se leyó un manifiesto en el que se criticaba duramente "la especulación que ha vivido en los últimos años el municipio", incluso llegaron a comparar la situación con las historia del mítico Teatro Argentino, en cuyo solar levantaron un bloque de pisos.

FUENTE: DIARIO DE MALLORCA - AUTOR: LORENZO GUTIERREZ

jueves, 5 de julio de 2012

Dia 28 de juliol:"Banya't per la nostra costa"


Amics de la Terra, Greenpeace, GOB i la Plataforma Salvem Andratx, convoquen a una concentració marina a Cala Blanca per reivindicar la protecció del litoral. 

Mallorca, un indret que ha patit i molt la degradació i artificialització de la costa per l'impacte urbanístic del desenvolupament turístic en el litoral, torna a tenir aquest fràgil patrimoni en perill. Des de Madrid, s'ha anunciat una reforma de la Llei de Costes que amb els arguments de dinamitzar l'economia de les zones costaneres, s'anuncia com un greu retrocés en la protecció de la costa d'ençà de l'entrada en vigor de la Llei de Costes de 1988 amb la qual es va avançar decisivamente en la conservació dels recursos naturals i es varen establir límits clars al procés de desfiguració de la costa (iniciat fa 60 anys) fent patent l'ús públic de la costa per a tots els ciutadans.

Per altra banda, el Govern autonòmic ha impulsat també diverses iniciatives que desregulen l'urbanisme i que tendran una greu incidència sobre el litoral. És el cas de la Llei Company que precisament aquí a Andratx es tradueix en la desprotecció de Cala Blanca. El Consistori andritxol, en una modificació de les NNSS empreses ara fa dos mesos i en base a aquesta nova llei, cataloga com a urbà diferents terrenys de la zona de Biniorella - Cala Blanca tot i que ara són ANEI.

28 de juliol "Dia d'acció global en defensa de les nostres costes" Concentració per mar a Cala Blanca
Les organitzacions ecologistes de Mallorca, treballen conjuntament i de forma coordinada amb la Plataforma estatal "No a nuestra costa" (http://noanuestracosta.org) per fer front a aquesta nova amenaça.

La Plataforma treballa en la divulgació de les raons que ens impulsen a defensar la Llei actual, en l’anàlisi de les possibles conseqüències d’un canvi radical del panorama normatiu de protecció del nostre litoral, en la incidència sobre les decisions polítiques que es prenguin referent a això i en la mobilització social per a preservar la nostra costa.

Conjuntament esteim preparant el "Dia d'acció global per a la protecció de les nostres costes". Un dia en que es faran diverses accions a diferents punts del litoral de l'estat espanyol, molts d'ells amenaçats per projectes urbanístics o bé per obres de gran envergadura que comporten degradació de l'espai biofísic com zones dunars molt degradats o ports esportius, etc.

A Mallorca, els grups ecologistes locals treballen amb la Plataforma Salvem Andratx, per focalitzar l'atenció aquest dia a Cala Blanca. Un espai natural de gran valor paisatgístic i ecològic, de nou amenaçat per processos urbanístics. Es tracta d'una zona litoral salvatge i esquerpa que conté una gran diversitat botànica i faunística. La vegetació arriba fins a la mar mateixa, conformant un paisatge molt singular. Cal recordar que Cala Blanca estava inclosa dins la delimitació del Patrimoni Mundial de la Serra de Tramuntana que va fer la UNESCO.

Què farem?
Dia 28 de juliol, tots a Cala Blanca! Banya't per la nostra costa!

Farem una acció lúdico reivindicativa per reclamar, des de Cala Blanca i utilitzant-lo com a símbol del que cal preservar, la protecció de la nostra costa. I ho farem des de dins de la mar.

Com?
Es convoca una concentració amb piraigües, paddle surf o qualsevol tipus d'embaració sense motor (la pots fer tu mateix!) per a fer conjuntament un recorregut que tendrà com a punt de sortida Peguera a les 9.30h des de Peguera, passant per Camp de Mar i fins a Cala Blanca.

Si aquest recorregut el trobes massa llarg o vols implicar-te però no tens embaració sense motor, pots fer el recorregut nadant des de la Platja de Camp de Mar fins a Cala Blanca, o bé, venir directament a fer un bany a Cala Blanca.

L'objectiu és concentrar-nos tots a Cala Blanca, a les 11.00h del matí, per fer una gran fotografia conjunta de totes les persones que des de la mar, aquest dia, reclamarem la protecció de la nostra costa, i concretament d'aquest singular indret d'Andratx.

Per a més informació i per anar coneixent els detalls de la convocatòria, hem habilitat el següent blog: